Een nieuwe piccolo

Gepubliceerd op:14 november 2019
By harmoniegingelom

Wist je dat onze harmonie meer dan 50 muzikanten telt? Veel van onze muzikanten spelen op hun eigen instrumenten, maar er zijn ook enkele muzikanten die een instrument huren of er één van de harmonie zelf gebruiken. In onze 140-jarige geschiedenis hebben wij namelijk wel wat instrumenten verzameld en deze willen we natuurlijk niet zomaar onbespeeld op zolder laten liggen. We lenen deze graag uit aan onze muzikanten!

Het kan ook wel eens gebeuren dat we een nieuw instrument aankopen voor een muzikant. Iemand die van instrument wisselt om bij onze harmonie te komen meespelen, bijvoorbeeld. Of als we een aantal jonge muzikanten erbij krijgen, kan het ook al eens gebeuren dat we zelf de nodige instrumenten aankopen en die uitlenen aan onze jonge muzikantjes.

Een nieuwe piccolo

Zo gebeurde het meer dan 20 jaar geleden dat we een piccolo aankochten voor An Strauven, één van onze dwarfsluitistes die graag de overstap wou maken om onze sound aan te vullen met de hoge piccolo tonen. Toen zij stopte, bleef het instrument in de harmonie en werd het doorgegeven aan haar opvolgers. Ondertussen zijn we bijna 25 jaar verder en is het instrument aan vervanging toe.

Gelukkig is onze dirigent eigenaar van een muziekwinkel en kon hij ons hierin perfect adviseren! We vonden het ideale instrument voor onze harmonie en besloten het aan te kopen.

Onze nieuwe piccolo

Met steun van Cera

Daarbij konden we hierbij rekenen op de steun van Cera. Met zo’n 400.000 vennoten is Cera de grootste coöperatie van België. Cera brengt mensen, middelen en organisaties samen, bundelt krachten, neemt initiatieven en realiseert waardevolle projecten met een duidelijk doel: samen investeren in welvaart en welzijn.

cera

Let op ons volgende concert dus zeker op onze nieuwste aanwinst: een prachtige, zwarte piccolo met een geweldige klank!