Jeugdharmonie

Jeugdharmonie Gingelom

Speciaal voor jonge muzikanten hebben wij de Jeugdharmonie Gingelom opgericht!

We repeteren elke zaterdag (behalve de eerste zaterdag van de maand) van 19u tot 20u, onder de deskundige leiding van Kobe Janssens.

Wil je meer weten? Mail ons: harmoniegingelom@gmail.com.

Bovendien werken we hiervoor samen met de Haspengouwse Academie. Zit jij in graad 3 of 4, dan kan je bij onze harmonie jouw samenspel komen doen dankzij de alternatieve leercontext. In plaats van samenspel lessen in de academie, kan je dus in onze harmonie komen meespelen. Meer info bij de academie of bij ons!

Volg de jeugdharmonie op:

Over de dirigent van de jeugd: Kobe Janssens

Kobe Janssens, dirigent

Kobe Janssens (2006) startte zijn muzikale opleiding op zeer jonge leeftijd in de plaatselijke muziekschool te Landen, waar hij slagwerk volgde bij Jan De Maeyer. Daarna zette hij zijn lessen verder in de muziekschool te Sint-Truiden waar hij de knepen van het klassiek slagwerk leerde bij Johan Debaedts. Op 14-jarige leeftijd startte hij met muziek op een professioneel niveau en kwam hij terecht in het kunsthumaniora van het Lemmensinstituut waar hij slagwerk volgde bij Evert Van Eynde en piano bij Els Swinnen. Een passie voor dirigeren is er steeds geweest. En zo schreef hij zich op 16-jarige leeftijd in voor de dirigentenopleiding bij Kevin Houben. Daarbuiten volgde hij al diverse masterclasses bij o.a. Lars Corijn. Sinds 2022 is Kobe de vaste en bevlogen dirigent van onze steeds groeiende jeugdharmonie. Vooral als componist is Kobe enorm actief. Zo werd zijn muziek al in diverse landen uitgevoerd en opgenomen door verschillende professionele ensembles. Enkele daarvan zijn het Antwerp Symphony Orchestra, de Koninklijke Muziekkapel van de Nederlandse Marine, het Vlaams Radiokoor, Tijl Verhaeghe & Hiroko Fukushima,… Ook werkt Kobe niet alleen als dirigent, maar ook als componist graag met jongeren. Zo componeerde hij al in samenwerking met Jeroen Spillebeen nieuwe muziek voor de musical ‘De Bremer Stadsmuzikanten’. Vandaag de dag krijgt Kobe diverse opdrachten van musici voor nieuwe muziek, maar ook is hij een veelgevraagd arrangeur en huisarrangeur bij Nacht Van De Punch. Sinds 2024 studeert hij compositie aan het Koninklijk Conservatorium Brussel bij zijn docente Annelies Van Parys. Als uitvoerend muzikant is Kobe ook actief bij diverse HaFaBra verenigingen maar daarbuiten is hij ook bezig met een nieuw ensemble op te starten.

Muziekschool

Sinds september 2015 kan je weer muziekles volgen bij onze harmonie. Onze eigen muzikanten geven les in het instrument dat zij zelf spelen en staan jonge (en minder jonge) muzikanten bij. Zowel beginners als gevorderden kunnen bij ons terecht. Momenteel bieden wij lessen aan voor: klarinet, saxofoon, dwarsfluit, slagwerk en koperinstrumenten.

Voor meer informatie & inschrijvingen: harmoniegingelom@gmail.com

350190996 620501033363808 9091879225792293774 n

Jeugdcomité

Het jeugdcomité is verantwoordelijk voor de jeugdwerking van onze harmonie. We organiseren geregeld activiteiten voor de jongeren van de harmonie, en daarnaast coördineren wij ook de muzieklessen.

Leden:

• Kobe Janssens