Koninklijke Harmonie Sint-Cecilia Gingelom

Klaar voor de heropstart

Op basis van de Vlamo leidraad voor muziekverenigingen, hebben wij ons lokaal Corona-proof gemaakt in voorbereiding van de heropstart. We hebben ook onze eigen handleiding en voorschriften samengevat. Die hebben we aan al onze muzikanten bezorgd via e-mail en wordt regelmatig bijgewerkt. Hieronder de versie van 30/06.

lokaal voor heropstart

Wie mag deelnemen aan de repetities?

Een eerste belangrijke vraag. In principe mag iedereen, die gezond is van lijf en leden, meedoen. Maar:

Organisatie van een repetitie tijdens de pandemie

Nu u weet dat u mag komen, vraagt u zich allicht af: hoe gaan ze dat nu aanpakken?

Geen echt gemakkelijk onderwerp, maar we hebben gepoogd het zo logisch mogelijk te houden, uiteraard tegen de achtergrond van allerlei preventieve richtlijnen.

Hygiëne maatregelen voor de heropstart

De nadruk op de algemene preventiemaatregelen die iedereen zou moeten volgen, kan niet genoeg gelegd worden :

Opgepast, God ziet u !

Er loopt iemand rond die de functie van veiligheids coördinator uitoefent, nog zo’n verplichte grap van de overheid. Hij/zij houdt u in de gaten om na te gaan of u alles volgens het boekje doet. Meer nog, hij/zij schrijft alles op : wie, wat, wanneer…. Maar hij is ook het aanspreekpunt voor al uw corona problemen en is verantwoordelijk voor de goede gang van zaken wat de hygiëne en ontsmetting betreft. Uiteindelijk heeft hij/zij de beste bedoelingen; een GAS boete is niet meteen voorzien…

Nog vragen? Contacteer ons!

Mobiele versie afsluiten